Про адаптивні лендінги напевно чули всі. Але чітке розуміння, що насправді вони собою являють, є далеко не у кожного. Деякі помилково плутають адаптивність з «гумовим» верстанням, при якому блоки змінюють свою ширину в залежності від розміру вікна браузера.
Різниця між ними полягає у такому:
Найчастіше під час розробки дизайну лендінгу орієнтуються на такі роздільні здатності екрану монітора, вимірювані у пікселях (px):
1920х1080 px
1440х900 px
1360х768 px
1280х800 px
1024х768 px
768х1024 px
480х320 px
320х240 px
Для того, щоб створити по-справжньому зручний адаптивний лендінг, дизайнер створює макети під усі ці роздільні здатності.
За допомогою адаптивного дизайну інтернет-сторінка відображається на усіх типах пристроїв, але її блоки стилізуються по-різному там, де в цьому є необхідність, для зручнішого користування сайтом. Для відвідувача адаптований сайт вже постає у пристосованому форматі, і користувачеві не потрібно масштабувати його, тобто збільшувати до натуральної величини, при якій у межі дії екрану по горизонталі вміщається лише 30% ширини сторінки.
Завдяки адаптивності відпадає і необхідність прокрутки сторінки зверху донизу, зліва направо і у зворотньому напрямку. Це означає - мінус фактор, що дратує відвідувачів, плюс можливість нормального сприйняття інформації. Зрештою, адаптація сприяє появі довіри і лояльності до здійснення контакту і замовлення товарів чи послуг.
З появою технологій адаптивності більше не потрібно окремо замовляти розробку мобільної версії сайту: лендінг можна однаково зручно проглядати як з мобільних пристроїв, так і зі звичайних комп'ютерів.
Сайти, які адекватно відображаються на екранах будь-яких пристроїв, отримали спеціальну назву mobile-friendly.
Проведені дослідження показують, що за власною ініціативою їх замовляє приблизно половина усіх клієнтів веб-студій. Причому більша частка запитів - від клієнтів з великим бюджетом, а за ними вже йдуть ті, хто піддається на вмовляння замовників.
Ще однією умовою, що стимулює попит на адаптивні лендінги, є нові вимоги пошукових систем.
У пошуковій видачі ступінь показу таких адаптивних сторінок приблизно на 23% вищий, ніж неадаптованих.
У той час як частка знаходження у світовій мережі неадаптивних сайтів зменшується.
21 квітня 2015 року в Google офіційно повідомили про запуск нового алгоритму ранжування, який оцінює сайт на предмет адаптованості під мобільні пристрої, і знижує у видачі сайти, які не mobile friendly.
З офіційним текстом повідомлення, за відсутності мовних бар'єрів, можна ознайомитися за посиланням.
З лютого 2016 року найбільший російський пошуковик Яндекс (з новим пошуковим алгоритмом Владивосток) оголосив про фільтрацію у мобільній пошукової видачі не оптимізованих для планшетів і смартфонів веб-сторінок. Ще восени Яндекс почав виявляти зручні для мобільних користувачів сторінки і позначати їх тегом «мобільна версія».
Яндекс повідомляє, що сайти, які не коректно відображаються, будуть з'являтися в пошуковій видачі й надалі. А ось її результати на комп'ютері і телефоні будуть суттєво відрізнятися - на користь саме тих сайтів, які подбали про оптимізацію своїх сторінок під різні пристрої.
За посиланням рекомендації Google, тут же у меню є пункт перевірка. Можете перевірити й переглянути рекомендації.
Саме час зробити свій односторінковий сайт адаптивним
У підсумку: чому потрібно робити лендінг адаптивним або купувати готовий односторінковий сайт з адаптивним дизайном? Відповіді прості й беззаперечні, а саме: